söndag 24 oktober 2010

Soffan:

I två dagar har det varit ett jävla bankande i trapphuset. Från början trodde jag att det var någon sorts ljud UTIFRÅN eftersom det är så lyhört i egyptiska hus och det allmäna LJUDET från staden så överväldigande. Så var dock inte fallet. Igår när jag öppnade dörren och skulle bege mig ut på lunch med några vänner så möts jag av fem män som slår sönder en soffa. Ja, det är sant. De slår inte bara sönder soffan, de håller även på att dementera några fönsterramar och annan bråte. Hela mitt vaningsplan är så fullt av skit att jag inte kommer ut till hissen. Jag kallar på min flatmate och vi står båda och gapar medan männen säger åt mig att jag får gå ner för att ta hissen. Så jag går ner ett våningsplan och åker ner och iväg. Såklart trodde jag att det var en engångsgrej, men nej, samma visa idag. Och nu verkar det som att de har fest. Alltså, teorin är att de slagit sönder en massa prylar för att ha fest. Logiken hade möjligtvis varit att ta in en EXTRA soffa om man skulle ha fest? Nej nej, här spenderar man timme efter timme i trapphuset för att slå sönder den. Inget konstigt med det, inte.