torsdag 21 oktober 2010

jag går och fiskar:

Jag är uppe löjligt tidigt för att skriva en löjlig liten uppsats som hur vi skall lösa arbetslösheten i Sverige. På arbiska. MAN BA YEAH RIGHT, fuck you Hanan, jag kan inte ens det där på svenska. I alla fall. Jag morgonskypar med min mor istället för att göra något vettigt (och uppenbarligen bloggar jag). Ni vet, jag är sådär fjantig, jag känner mig fjantig. Jag låtsas att jag är en fisk på torra land. Mamma säger att jag ba tramsar, sen börjar hon också låtsas att hon är en fisk. Och vi skrattar och fnissar och det är så TÖNTIGT. Sen händer detta: hon ändrar om i ansiktet och vrålar "NU KOMMER TORSKEN" och så gör hon torsk-på-torra-land och då fanimej, då klarar jag det inte, jag skrattar till tårarna sprutar och dreglet rinner. Jag har ALDRIG sett en roligare torsk. Mammas torsk är inte av denna värld. Och så skrattar vi och skrattar och vrålar och när vi ska säga hejdå så säger hon "Då simmar vi vidare då" och jag ba "Simma lugnt!" och så skrattar vi ännu mer och avslutar med "HAJ". Att bete sig som en vuxen? Nä.