torsdag 11 november 2010

tvättmaskingen från helvetet:

Nattligt samtal med tvättmaskinen. Eller ja, först:

Min flatmate går igenom tre, fyra faser av stadiet "FAAAN" då tvättmaskinen inte tar tvättmedlet, då tvättmaskinen hamnar på fel på program, då tvättmaskinen inte sköljer eller centrifugerar... Jg hör henne svära gång på gång och jag går in i badrummet för att kolla vad som händer. Och där står hon och pratar med maskinen. Eller, hon svär på den. VAFAAAAN svär hon. NU FÅR DU FAN SLUTA! svär hon. Jag tycker det är mycket komiskt och hänger på. Fast jag har några andra saker att säga.

- Du måste faktiskt lyssna på vad jag säger någon gång! Vi är två i den här relationen!

Flatmaten skrattar och fortsätter prata om sin tvätt och hur maskinen behandlar den för HÅRDHÄNT. Jag fortsätter på mitt spår:

- Och du måste förstå att du kan inte vara så hårdhänt jämt och ständigt! Ibland måste man ta det försiktigt! Allt kan inte gå i ett spår, jag är faktiskt människa! Ibland behöver jag mjukhet och förståelse.

Hon skrattar ännu mera och sen står vi där och muttrar framför den japanska tvättmaskinen, men som nu så acklimatiserad att man kan kalla den för arabisk. Din jävla jävel, säger vi. Jävla jävel.

Inga kommentarer: